Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 29 november 2008 22:48

Josse hade skickat ett glädjande medelande när jag vaknat om att de skulle till kramfors på dollar å om ja va sugen att haka på....

Så vid ett tiden bar det iväg....

Jag, josse å hennes helt enastående goa kille Tompa tillbringade någon timme bland billiga tomtar, toapapper, porslin å leksaker....de e mysigt att strosa där!

Perfeck åsså då jag fått barnens klappar klara till julen!

Fick bädda ner lillkillen då han har blivit sjuk igen....hjärtat bjöd oss tre på fläskfileé å potatis grateng...mmmmmuuuumsss!

Så vi käkade kolla på jul me astrid lindgren å käka glass bomb!... inte illa!

I morron ska de bli pepparkaks bak å lussikatter...hela familjen ska baka, de ska bli mysigt!


Jag hoppas att allt kommer aatt bli som förut!


Kram å ha en fortsatt 3vlig helg!


Av Maria - 26 november 2008 18:54

Ja nu närmar sig julen med stora kliv, för vissa e de nått man längtat till i hur länge som hälst å andra vill helst bara att de ska passera omärkt förbi....jag tillhör de som verkligen längtar till jul!

Har handlat lite klappar till barnen i dag åsså ska de bli jul bak inom de närmaste med barn å gubbe...ska bli sååå mysigt!

Annars så känner jag mig lite som en hemmafru...men på sön ska ja jobba å sen e de jobb ända till jul!

Här hemma doftar de underbart av kanel å sen alla tända ljus....inte konstigt san kommer iu stämning!

Skyltning på sön me familjen så ja hoppas att jag hinner de på mina timmar då jag jobbar.

Ska vell försöka att pynta lite ja å älsklingen min nu innan sönda.

Pratade me Emmsan som ringde förrut....hon längtade hit å de e kul att höra!

Kanske kan besöka henne å Malle på ridskolan i morron. På fredag ska ja å Marlene fixa för Alexanders kalas som blir på eftermiddan...han fyller hela 7 år lillkillen!


Nä nu ska ja kolla på mina gosaker som e i ugnen....de e nog klart nu!

Sen blir de Cops å sjukhuset å sen de okännda!


Ha de bra i snön å kylan...de e e bara underbart!!


Av Maria - 24 november 2008 00:00

Tur att vi va i krokarna så vi kunde komma å rädda er...jobbigt då bilen blir hungrig...haha!

Vet du att du har jordens sötaste unge Helena!...men hon e vell lik mamma...;)

Annars en mysig kväll me grogg å massa surr!...


Nä nu e de sängen som gäller!


Natti natt!

Av Maria - 23 november 2008 16:09

Inte bättre alls i dag snarare sämmre :(

Har inte tid att vara sjuk ju!

I kväll kommer pier förbi åsså tessan kanske å hjärtat slutar vid halv tio....sen ska vi ha glöggkväll med glögg å pepparkaka, lussikatt å mazza mys!

Ska sussa nu en stund innan pier kommer å gör mig sälskap!


Host host!

Av Maria - 22 november 2008 20:15

Ja i dag har de inte blivit många knop gjorda...fan har vart vaken till å från hela natten å snytit mig å haft ont i halsen :(

Så det har blivit film å åter film å lite tv....så nu e ja såå less på att kolla på film själv...längtar till hjärtat kommer hem från jobbet.

Ska fixa mig lite så ska vi ta en bil promenad eller nått sen...blir tokig på att bara vara inne!

Min läkare ringde igår åsså...å allt såg bra ut på proverna, ev ett EKG om det blir värre men de får ja hopps att de inte blir!

Känner mig faktiskt lite bättre nu å de e ju gött...vill ju ut å ta en lång å härlig promenad i de fina vintervädret!

Nu e de inte långt kvar till Lenas lille knatte kommer....ska bli sååå roligt å jag hoppas att de kommer att gå vägen men hon e en fajter så de komemr säkert att gå galant!


Nä nu lockar en skön dusch...så man kan känna sig som männika igen för nu har jag struttat runt i pyjamas i några dagar!


Nu e de bara en timme till min älskling kommer hem! ÅÅÅHH va ja ska pössa på han då!

Av Maria - 21 november 2008 07:34

Go morron kan man säga...brukar aldrig vara uppe denna tid om jag inte måste men nu har jag legat i sängen så mycket så attvara morrontrött nu det går inte!

Barn bacller e enna elaka enar de! Trodde jag skulle klara mig men ite då...men jag försökte ju tänka possetivt iaf!

Har baraför en stund sedan skickat Emmy rill skolan...Lelle hämtade henne så hon slipper gå nu då hon inte e fullt frisk än.

järtat och Alexander åkte tidigare...hopps han komer att få en bra dag på jobbet, va ett tag sen han jobba nu..!


Snön ligge kvar än...det e ju bara såå underbart när de e vitt på marken, hoppas bara att det får ligga kvar till advent då vi ska gå på skylltningen.


Nä nu ska jag inte sängläge igen...fan nu vet jag hur jag kommer att känna mig när jag är 90 +...hahaha...men fan det finns nog inte en muskel eller led som inte gör ont!

Tur jag har hjärtat å 2 underbara ungar....kunde inte få de bättre!

Pöss på er!!!!!



Av Maria - 17 november 2008 23:16

Hmm....mötet gick bra så nu e de vidatre till nya tester....så håll tummarna att de går bra!

Annars bara lungt, barnen e fortfarande krassliga å hostiga så bägge har vart hemma me oss i dag.

Ska kolla på lägenhet på tors...en 4 i bra område....spännande värre, min första lgh visning å de känns bra!!

Nä nu e de sängen som gäller ska köra emmsan på skolan i morron så nu e de film å sen dax att sova!



Av Maria - 12 november 2008 17:23

Va å firade lena i veckan....hon blev ju ett år äldre å klokare :)

Oj va lilen ha växt...men de e ju inte länge kvar nu...ska bli sååå spännande å  ja e såå glad för deras skull!

Själv ha de blivit några varv runt sjön...otroligt fint va de me fullmåne å allt, tog några bilder som blev skapliga.

Men jag e bara här på en snabb visit...har ju ett annat hem åsså....men ska åka förbi josse först me lite grejor så ja hoppas hon e hemma!

Barnen kommer på freda å vi funderar på att åka hela familjen å bada eller nått i helgen....de skulle ju va kul!

Håll tummarna för mig på fre kl 14....då hoppas jag att zen stoe del av mitt liv kommer att förrendras!


Pöss å kramen så får ja skriva om hur de gick!

Ovido - Quiz & Flashcards