Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 31 oktober 2008 07:28

Allthandlar kanske inte om att vara feg eller modig...inte när det rör sig om att vara helt dum i huvudet å välja nått skit när man har det man letar mitt framför sig....det är inte att vara feg utan det är att ha insikt på bra å mindra bra saker.

Håll tummarna för han du, det blir han säkert glad för!

Ha de bäst!

Av Maria - 29 oktober 2008 19:25

Vi ser de snöar, vi ser de snöar.....

Snacka om lapphandskar som faller från en mulen himmel! UNDERBART! å jag som har sommar pjukorna på...haha!

Blir spännande å se om jag tar mig till jobbet, har en backe som ja ska upp för innan ja e på vägen....dekan bli lite problem där....tar nog den nedra vägen i stället...

Tack till mitt underbara hjärta för att du finns å ställer upp i ur å skur!!! Det är underbart att bo tillsammans med dig!


Nu e de sjukhuset å sen e de jobb som väntar!

Natti natt ni som får sussa!


Av Maria - 29 oktober 2008 16:30

uppdateringen så klart! :)

Provet gick ...ja de vette 17!? Dre va svårt tycker ja, men har gjort de bästa så de e bara att hålla tummarna!

Är för närvarande sambo å trivs riktigt bra med det, ungarna kommer på fredag å då är det halloween fest som gäller...blir lite folk, har räknat på mellan 10 å 12 pers men de e ju kul!

Synd bara att jag ska jobba natt...har 3 nätter nu så de känns lite segt...kanon att jobba för ekonomin men ja vantrivs så det tar emot att gå....men men!

Tack för alla kommentarer ni som skrivit....riktigt kul att läsa dom å "våga" klart jag ska sattsa på detta, bara åka med å se vad som händer...men jag hoppas vi kommer att få ett underbart liv tillsammans å som det e nu så ser det lovande ut!

Väntar fortfarande på provsvaren...hoppas de kommer nu i veckan, men eftersom ja inte e hemma så kanske ja får ringa å kolla själv....

Ska försöka göra min ena interjuv i morron åsså då jag vaknar...eller så tar jag det då jag slutar natt....hmm...ja vi får se, skönt att sova riktigt åsså!

Nä nu ska ja fixa lite här "hemma"....vi kommer att gå om varandra i dag men de gör inget...hjärtat väcker ju mig då han kommer hem från jobbet i morron...å de e myysigggttt!

Mammsen kom i går å spenderade lite tid med oss....det va mysigt att hon kommer å hälsar på "oss",...haha!

Nä nu måste ja göra lite nytta....ska hem en sväng innan jobbet å kolla lite post....måste ju de i bland åsså!


Ha de bäst på hoppas ni alla kommer att få en bra alla helgon!!


Av Maria - 24 oktober 2008 10:59

Tillbringade gårdagen med att umgås med hjärtat men även med barnen vilket är nått jag inte gör så offta eftersom jag inte kännt mig modig nog att göra de, för tänk om de inte tycker om mig och inte vill att jag ska vara med deras pappa....!!

Men det blev en helt kanon mysig dag!

Emmy kom hem efter skolan å hade läxa med sig, slutade med att hon ville att jag skulle sitta med henne då Leif skulle ducha...! Fan de va skit mysigt att sitta med henne å träna matte! :)

Sen va de ridning för Emmy å Alexander var på judo med Marlené som e deras mamma.

Fick äran att heja lite snabbt på henne åsså då hon kom med lillen....men hon hade så brottom å de va ju lite tråkigt, skulle vara kul att lära känna henne!

Käkade midda, sjöng singstar med emmy, spelade kort, å Emmy ville att hon å jag skulle gå på stan på måndag bara hon å jag...men jag e liite lur på om hjärtat ska få vara med då vi ska handla till halloween festan..ja så vi kan fundera på vad vi ska ha.

Men summan av kardemumman är iaf att jag verkligen kännde att det kanske kommer att funka...är långt ifrån säker men lite lite ljus i tunneln blev de allt! :)

Klart de kommer dagar då de små kommer att fräsa å morra , men de dagarna kommer även med mitt barn så e de ju bara!

Jag hoppas bara att allt kommer att gå vägen å att vi kommer att få ett längt å roligt liv tillsammans i våran fam!!


I morron e de provdag....kom på de i morrse...hua! Sitta från halv nio till fyra på eftermiddan å skriva...aja hoppas det går bra iaf!


Är de någon därute som gjort högskoleprovet...isf hur va de???

Uppdaterar då jag gjort provet, kanske skriver några rader innan åsså! :)

Kram på er alla!

Av Maria - 22 oktober 2008 11:34

Första natten jag sovit en hel natt...på länge! Fan va skönt de va å de va inte helt fel att vakna till en strålande höstdag med solsken i massor!!

Ska ut å ta nått varv runt sjön nu...måste passa på innan de e mörkt igen.

Va till hjärtat igår...längtar till nästa vecka, ska bli sååå mysigt att äntligen få vara å leva som sambos!

Ska även på 2 interjuver om jobb....det blir säkerhetsjobb om de blir nått mne jag ser med spänning fram mot att gå på interjuverna!

Ska ringa kommunen åsså bara min telefon har blivit laddad  å kolla om jag har fast i kommunen snart....borde ju ha de snart tycker ja!

Surra me josse förrut, tänk att mna kan funka så lika även fast vi bara e kussiner...men vi e ju lika envisa åsså så det brukar ju lösa sig med de mesta!


Nä nu ska ja ut i solen!

Pöss på er ,alla!! 

Av Maria - 20 oktober 2008 13:56

Ny vecka nya möjligheter....ja vist e de ju så!

Har en lugn vecka framför mig än så länge, men man vet ju alldrig rätt som de e blir de en massa jobb!

Men i dag e de skönt att vara ledig, behöver få ordning på lite saker känna de som...funderar på att ta sem denna vecka.

Som tur va så somnade jag i soffan vid åtta åsså fick jag sova till ett....vet att jag vänder på dygnet men det e viktigare för mig att få dedär extra timmarna just nu!

Å jag som skulle med tessan å Wille på BC :( men kanske tittar förbi dom i kväll då jag hämtat bilen hos hjärtat!


Hmm...Nä nu e de lite hushållsarbete som väntar, disk å städ...sen blir det nog en promenad i höstrusket...men jag myser ja!


Tack än en gång hjärtat för igår!! Vad skulle jag göra utan dig, älskar dig mer än livet!!!!!!


Pöss på er alla så skrivs det nog mer i kväll....:)

Av Maria - 20 oktober 2008 03:11

Nämen va ovanligt att jag sitter här igen....!!?

fick ju iaf sova nästan en och en halv timme :) ....å sen vakna jag!

Men nu kan ja lova att det krig snart....fortsätter det så här så måste jag ta i med hårdhanskarna å ringa till André....


Nä nu har jag inte ro att sitta här heller längre....borde vell kanske ta en promenad eller nått....


Får se om jag kommer att kunna följa me tessan å william på BC i dag eller om det blir en repris av gårdagen....


Nä natti natti alla er lyllosar som får sova!!!


Av Maria - 20 oktober 2008 01:06

Skulle till hjärtat å ta en kopp te efter jobbet....å de skulle ju bli sååå mysigt....jo vist, säkert!

Klart de va skoj att träffa hjärtat men inte när de e som de e...å de blev bara värre! Men som tur e så löste sig allt!

Tack min älskade för att du körde mig hem å följde mig upp...hade nog riskerat att se ut som en tvättbjörn i fejan annars...haha!

Ja....så nu sitter jag här...å mår illa som "%/*&#%/¤"! Undrar just vad detta ska sluta??

Annars en soft dag me Lena gumman på stan, de va mysigt de! Åh...glömde ju nästan att berätta nått magiskt å helt fantastiskt...jag kände din lille SPARKA!!! WOW vad läckert...han kommer nog att bli en ny Zlatan eller nått ;)

Bara 7 veckor kvar nu...


Nä nu ska jag ta sömntåget...så ha de bäst..å får ja inte åka med så tittar jag säkert förbi senare å muttrar lite! Haha!!


Ha de bästizzz!



Ovido - Quiz & Flashcards