Alla inlägg under september 2008

Av Maria - 28 september 2008 17:39

Vaknade vid 12 på dagen å kände mig som att något kört över mig och backat tebax för att göra om samma sak igen...

Har blivit en dag i sängen för mig till jag ska jobba...går på vid nio så jag har en stund till att vila...

Får inte se hjärtat förrän i morron eftermidda...nu jobbar vi om varandra helatiden men så e ju livet!

Surra me Helena i går kväll...ett jävla liv i luren men ja tror de hade skoj iaf!


Nä nu ska ja diska å ringa Lena gumman...fan jag saknar henne!!! Måste kidnappa henne å hitta på nått! ;)


Av Maria - 26 september 2008 22:07

Skulle just sätta mig i bilen å åka på BC då mob ringde å de va kris på jobbet...så jag har jobba efm å så blir de timmar i morron....skulle ha jobba på krogen åsså men har fått feber så jag får ta de en annan gång!

Nu ska jag sussa å sen kommer hjärtat hem vid 4 i natt...mysigt!!

Av Maria - 26 september 2008 14:11

Kan man börja på ett bättre sätt...jag, Leif å josse tog en härlig höstpromenad runt sjön å sen fixade jag fika så vi avslutade rundan med att ta en frulle vid sjön!

Fan va fint de va me alla färgerna!

Har nyss fixa matlåda å skickat hjärtat på jobbet...sen planerar jag att fixa mina räkningar, kanske följa med kussen, tompa som fyller ett år äldre, anneli å några till på bowling...men kan hända att det bara blir en öl ute sen...

Ska hämta Pieér vid nio, båda mina grabbar ska jobba i natt. En som hänger in å en som kastar ut...haha!

Va till mammsen å käka i går...hon saknade nog oss, men det e kul att se hur mycket hon gillar Leif!

Hon sa faktiskt att jag borde ha hittat rätt å de vet jag att jag gjort!

Bara jag hittar nått fast så blir vi äntligen sambos, fick en upplysning om att den dagen så kommer det att vara mer skoj som händer....

Fan jag längtar verkligen!!!

Annars så lyckades jag tillbringa nästan 2 timmar vid datan i går för att hitta en kanon fin bröllopsklänning som jag sett...men den va som bortblåst..men skam den som ger sig...haha..2 timmar å hjärtat satt tålmodigt å väntade....ja, det va ju han jag skulle visa....hihi!

Blev i stallet mest hela dagen i går, Emmy va jätte duktig!! Lite rädd i början men det va första gången hon red på en stor häst...känns som ett privilegium att få va me om att se henne första gången hon rider stort!

Sen när vi lämnat henne åkte vi till Timrå å återupplevde lite minnen från då när jag red...ska nog börja igen, saknar hästarna!!!

Jag å Emmy ska åka till Tessan å ta en ridtur någon dag...hmm...undra om det kommer vara någon som blir överlycklig då jag berättar de!!??


Hoppas du kryar på dig åsså hälsa en stor grattiskram till grabben!


Åsså håller jag tummarna för att flytten går smärtfritt för dig tessan, hörav dig om du behöver hjälp!


Nä nu hinner inte jag sitta här, måste bråka med räkningarna lite å posta dom!

Ska försöka spara till en Scottlands resa till mig å Leif men har inte sagt nått till han än...men det skulle verkligen vara roligt!


Ha de bäst alla!! Kanska tittar in å skriver någon rad i kväll!

Av Maria - 25 september 2008 09:58

I dag väcker solen oss....nja inte riktigt men nästan....det va mobilens väckar klocka som väckte oss men solen lyser å det e en riktigt kanon höstdag!

Nu ska vi fixa en skiva till go Eva å sen drar vi till stallet. Emmy påmminde mig att ta med rikiga skor då jag förra gångerna bara har haft skitskor på mig...

Ska bli så roligt att se när hon ska rida då hon fått börja gallopera å hoppa...fan det e ju så man blir sugen att börja!


hoppas alla får en underbar dag precis som vi ska ha!!

kram på er!!!

Av Maria - 25 september 2008 00:04

Nu e de städat å klart...fått hjälp att putsa fönster å moraliskt stöd samt hjälp med diverse av min älskling...mamma stod för att fixa med fönstren...å fint e de!

Nu ksa vi bege oss för att införskaffa kanel bullar...det e ju bara ett måste när den 4okt närmar sig...borde vara min helgdag eller varför inte nationaldag...(kanelbullens dag!)


Pöss på er alla å sussa gott!

Av Maria - 24 september 2008 06:44

Det e bara en sån skön känsla att inget i världen kan rubba oss....varken jobbiga X eller någon annat!

Skönt och lägga alla kort på bordet och veta att jag har en människa som verkligen älskar mig för den jag är och som jag älskar för just den han är!

Jag vet att jag hittat rätt och att det inte är något misstag denna gång.

Jag vet att det är en människa som absolut inte skulle försöka lura in mig i nått bara för att få ha mig kvar, det e ju tragiskt att det finns sånna sjuka människor...men det finns ju folk till allt!

Har haft en underbar dag igår, jag å min älskling va å hälsa på Pier å katarina å sen åkte vi till alnö å tog en kaffe hos en mycket trevlig kille!

Vi har hafft sååå mycket att surra om så ingen av oss har sovit de timmar vi borde men ändå är det en underbar morron...har nyss käka frulle å släppt i väg hjärtat till jobbet.

I kväll ska vi till Marlené och Lelle (barnens mamma) å surra om lite saker, ska bli grymt trevligt att träffa dom!

Annars händer inte så mycket, ska tvätta lite å städa lite åsså ska jag å Helena ta en sväng på Helex...ska bli skönt de!

Hmm...undra vad ja ska fixa för midda då...blir nog en sväng på affären å kolla vad jag kan hitta på!


Nä nu ska jag krypa tillbaka under täcket å sussa någon timme innan jag kör igång!


Hej å hopp alla nyfikna!

Av Maria - 23 september 2008 23:34

Tänk va många fula fiskar de finns....å nyfikna åsså...

Men bloggen är ju till för de som vill att läsa å jag kommer att fortsätta att skriva här å jag kommer inte att hålla något tillbaka för att det inte passar vissa att läsa....då e de bara att låta pli!

Jag är äntligen lycklig å vet att jag gör rätt å det kommer jag att fortsätta med!

Ha de så bra ala nyfikna å alla andra!


Ringer dig i morron Helena så tar vi en sväng på Helex!!


Av Maria - 23 september 2008 06:59

Jobbat min sista natt för denna vecka....riktigt gött vill ja lova!

Nya arbetssättet funkar riktigt bra åsså, å de e ju skönt!

Nä nu ska ja lägga mig å fisa under mitt täcke...

Blir en bra dag i dag har jag en känsla av....får besök i eftermidda å de besöke ser ja fram mot!

Va så kul när det visade sig att min kollega i natt bara öste possetiva saker om min Leif...Han är verkligen en kanon kille....bara synd att det skulle ta all denna tid för att inse att min livskambrat finns mitt framför mina ögon!

Alla bara älskar honom...å de e så skönt att hela min familj å mina nära å kära  å mina vänner alla säger samma sak!

Men vad alla andra tycker spelar ju egentligen ingen roll....de e ju vad jag tycker som gör skilldnad!


Nä nu ska ja sova ....

men ha en bra tisdag alla ni som e vakna!

Ovido - Quiz & Flashcards